אאא

על ארבעה נהגים דיברה תורה ולא באנו אלא לבדוק מה האופי של כל אחד מהם.

עצרנו ארבעה נהגים בצד, ביקשנו רישיונות, הצצנו לרכב וגילינו מה האופי של כל אחד מהם.

המסודר

הרכב נקי. נקודה. הוא עוד מריח בריח הזה שמבשר שהרכב חדש דנדש. כולם אצלו חגורים, יש ריחן שתולה על המראה ובתא המטען לא תמצאו סתם חפצים שלא נלקחו הביתה. הרכב עבר טסט בדיוק בזמן והנהג שלנו נוסע בדיוק לפני כללי הבטיחות.

יופי לך. אתה אדם ש'מסודר על החיים שלך'. הכל אצלך מתקתק כמו שעון. שאומרים שיוצאים לחתונה של 'דודה רבקה' בשעה שבע הכוונה היא שבשבע אתה כבר ברכב וייתכן כי תגיעו עוד לפני המלצרים.

אפילו תא הכפפות נקי למדי (צילום: שאטרסטוק)
אפילו תא הכפפות נקי למדי (צילום: שאטרסטוק)
הגדלה

המלצה שלנו? המשך כך, אבל בחייך, מותר לילדים מדי פעם לאכול חטיף ברכב בלי שתעשה להם פרצוף.

המפוזר

על הרצפה יש שאריות ביסקוויטים מעוכים. הפנס הקדמי תקול ומאחורה יש עדות אילמת המבשרת שנתקעת אי פעם ברכב חונה בעת שניסית לחנות בין שני רכבים די קרובים. ליד מושב הנהג ישנם כוסות קפה ישנים שמעולם לא נאספו ובתא המטען נגלה שקית גניזה שהעלית לרכב עוד לפני חג הפסח. הרכב צריך לעבור כבר טסט ואתה "בדיוק היום מטפל בזה". כן, שמענו.

נעים להכיר ולהודות במציאות. אתה לא איש של זמנים. אנחנו לא בטוחים בכלל שסידרת את המיטה בבוקר ואכלת ארוחה ראויה לשמה.

כוסות קפה מפוזרות על הרצפה (צילום: שאטרסטוק)
כוסות קפה מפוזרות על הרצפה (צילום: שאטרסטוק)

המלצה שלנו? "כל שינוי גדול מתחיל במעשה קטן". זרוק כעת לפח את כוסות הקפה שליד המושב שלך. אולי זה ייתן לך חשק לסדר את הרכב וליהנות ממראה מסודר. מי יודע, אולי בפעם הבאה שיפגוש אותך שוטר – כמה שהוא יחפש עליך, הוא יאלץ להודות שהכל תקין. הלוואי.

הרוצה ש..

אם תשאלו אותו – הרב מסודר. זה שיש עכשיו איזה שקית על המושבים זה זמני. עוד רגע הוא לוקח את זה לפח הקרוב. פשוט הוא נוסע כל היום ואין פחים קרובים לכביש... זה שהרכב עוד לא עבר טסט זה לא כי הוא דחיין, חס ושלום, פשוט הוא מאוד עסוק אבל הינה "עוד רגע אני מטפל בזה. שניה, הלו.. בקשר להזמנה שלי לפני חודשיים...".

אם כן, האופי שלך הוא של אדם של "גם וגם". אתה מסודר בעיקרון אבל יכול לחרוג מהמסגרת. לעיתים זה טוב – כי אתה לא 'מרובע' ולעיתים זה לא כי אתה מפספס דברים חשובים בדרך ורק 'חושב' שאתה מטפל בדברים בשעה שהם לא מטופלים.

המלצה שלנו? לך לנקות את הרכב עכשיו. הרגע הזה שבו תיכנס לרכב אחרי שהוא נקי יזכיר לך מי אתה האמיתי ויעשה לך חשק לטפל בכל מה שצריך תכף ומיד.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

המסדר ש..

גם הטיפוס הזה טוען שהוא אדם מסודר והרכב שלו תמיד נקי, אבל האמת היא שאתה מנקה את הרכב רק לקראת אירועים גדולים. כמו לפני פגישת שידוכין או מפגש חברים. או אז, כשאתה צריך להסיע מישהו ברכב – אתה דואג שיחשבו שהוא תמיד נקי. העניין הוא שאת השפשוף מאחורה אי אפשר להסתיר והוא מעיד כאלף עדים שאתה לא באמת משקיע ברכב. שלא נדבר על זה שאם האורח שלך ירצה לפתוח את תא הכפפות אתה עלול לעשות תאונה כי תמהר להמציא לו למה לא כדאי לו לפתוח את תא הכפפות מחשש שהוא יגלה איזה אוצרות דחפת לשם בכדי שהרכב יראה מסודר...

נראה טוב, לא? (צילום: שאטרסטוק)
נראה טוב, לא? (צילום: שאטרסטוק)

סליחה שאנחנו אומרים 'דוגרי' אבל אתה בעל אופי מבולגן מאוד. אתה חי באשליה שהכל בסדר – בשעה ששום דבר לא. זה עלול לתפוס אותך פעם אחרי פעם עם תשלום דו"חות כולל ריבית, לדוגמא.

המלצה שלנו? קח כמה שעות. סדר באמת את הרכב. טפל בכל הגלגלים שצריכים עוד אוויר ותקן את הפנס הקדמי סוף סוף. סדר מתחיל במעשים וכדאי להפוך אותו להרגל. זה יבוא לטובתך.

ומה לגבי מי שאין לו רכב? אממ... זה לכתבה אחרת.

איך הרכב שלכם נראה ואיזה טיפוס אתם?