אאא

השבתת מערכת החינוך הכללית תימשך גם מחר (חמישי), עם סגירת בתי הספר בכל רחבי הארץ, בשל המחאה המתמשכת של הסתדרות המורים על שכר המורים והמורות בארץ. ההשבתה תתקיים בבתי הספר הממלכתיים, אך לא בחרדים או בחינוך המיוחד.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד קראה לשר האוצר אביגדור ליברמן להגיע איתה לפגישת משא ומתן כבר מחר ולא להמתין עד תחילת השבוע, כפי שתוכנן מלכתחילה.

במקביל, הרשויות המקומיות ניסו להיכנס לפעולה, כדי לאפשר בכל זאת להורים לשלוח את ילדיהם למערכות החינוך כסדר הרגיל, גם ללא הגעת המורים, והדרישה היא לסיים את הסייעות להגיע לעבודה נגד דרישת ההסתדרות, אך היו"ר ארנון בר דוד פועל למניעת העניין.

"אנחנו מנהלים משא ומתן כבר חצי שנה עם פקידי האוצר, אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת", טענה הערב מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. "היום אנחנו רואים שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא לעובדות ועובדי ההוראה שנושאים על כתפיהם את מערכת החינוך. במעשיו אלה מחריף האוצר את המשבר במערכת חינוך, ומאיץ את נטישת עובדות ועובדי ההוראה. האוצר משדר לציבור ולעובדי ההוראה שאין צורך בעובדות ועובדי הוראה מקצועיים שיהיו אחראים על חינוך דור העתיד של ישראל", הוסיפה, כחלק מהמאבק מול ליברמן.