אאא

לאחר שאתמול (שני) התגלה בנתב"ג וראינט הקורונה החדש, שמתפשט בימים האחרונים בדרום אפריקה, במערכת הבריאות ממשיכים לעקוב אחר המצב אך בינתים לא רואים שינוי משמעותי בנתונים, מבחינת רמת ההדבקה או האשפוזים.

בדיון שנערך היום בוועדת הבריאות בכנסת בנושא ההגבלות שנותרו סביב נגיף הקורונה, אמרה נציגת משרד הבריאות, אילנה גנס, כי "הווריאנט החדש תחת מעקב, לא רואים ביטוי דרמטי במערך האשפוז".

עד כה דווח על שלושה נדבקים בלבד בווריאנט החדש, שנקרא BA4, שאותרו במסגרת בדיקות ה-PCR שנערכים בנתב"ג לנכנסים לארץ. השלושה שנדבקו הגיעו מדרום אפריקה, סינגפור ואיטליה, מה שמלמד כי הזן נפוץ כבר במדינות רבות בעולם ולא רק באזור אחד ספציפי.

כאמור, הווריאנט החדש מתפשט בימים אלה בדרום אפריקה ועל פי הדיווחים מביא לעלייה משמעותית בתחלואה במדינה זו, אם כי ייתכן שבשל העובדה שמערכת הבריאות בדרום אפריקה מפותחת ושקופה יחסית למדינות אחרות, הם מדווחים וכן בודקים מקרים רבים יותר, אך למעשה הוא קיים במדינות רבות נוספות.

ועדת הבריאות של הכנסת התכנסה כדי לדון בהגבלות הקורונה שעדיין בתוקף, כמו חובת עטיית מסכות בבתי חולים וטיסות וכן חובת בידוד על מאומתים לנגיף. 

על פי נתוני משרד הבריאות, 4,440 בני אדם אומתו ביממה האחרונים כנדבקים בנגיף הקורונה. 5.82% מאומתים. מספר החולים קשה ירד מעט ועומד על 212 חולים, 74 מהם מונשמים. מספר המתים מאז פרוץ המגפה עלה ל-10,694, 11 נפטרים בלבד בשבעת הימים האחרונים.