אאא

לא צריך להיות מומחה גדול כדי לדעת שארוחה טובה עוזרת לילדים לשמור על ריכוז בזמן הלימודים. כמי ש'יצא לו ללמד בכיתה תקופה' אני יודע להגיד בוודאות: ילד רעב לא לומד. יותר מזה, ילד שמתחצף, ככל הנראה שלא אכל ארוחת בוקר או צהריים ולכן הוא מתנהג כמו שהוא מתנהג.

אם הצבא צועד על קיבתו, הרי שילדים שמחים, רגועים ומאושרים בזכות ארוחה טובה.

איך נגרום לילדים לאהוב את ארוחת הבוקר ובאמת לאכול אותה? אספתי לכם עשרה טיפים לארוחת עשר:

1. הכינו עם הילד מראש

כדאי מאוד לשבת עם הילד לילה לפני ולהכין איתו מראש מה הוא רוצה לאכול. מה טוב יהיה להכין תפריט מגוון לכל השבוע הקרוב. ניתן לעשות טבלה מסודרת וניתן להחליט פלוס מינוס על כיוון. יום ראשון טוסט, שני אבוקדו וכן הלאה.

2. הסבירו

הסבירו לילד כמה ארוחת הבוקר היא ארוחה חשובה ביום. הסבירו לו שבזכות ארוחה זו הוא יהיה מרוכז יותר בלימודים וחזק יותר במשחקים בהפסקות. ילד שיודע והבין מדוע הארוחה חשובה - יאכל אותה.

3. השתמשו בגימיקים

ניתן להביא את הסנדוויץ' בשקית אוכל פשוטה ודי, אך אפשר גם לשים את האוכל בקופסה יפה או בנייר עטיפה מיוחד. גי'מיקים אלו יגרמו לילד כל בוקר להסתקרן מחדש 'מה הביאו לי הפעם' ולרצות לאכול את ארוחת הבוקר.

4. ילדים אוכלים עם העיניים

לנראות של האוכל יש אפקט מאוד גדול על הרצון שלנו לאכול אותו. מבוגרים וילדים כאחד. כולנו אוהבים לאכול אוכל שמוגש בצורה טובה. לכן, אצל ילדים בפרט, כדי להשקיע בניראות של הארוחה. לעטוף את הכריך בצורה יפה, לשים מפית ואם צריך כפית וסכין. ככה, שהוא מרגיש כמעט במסעדה, הילד לא יחזיר את הארוחה הביתה.

5. חשוב שתהיה משביעה

כדאי לשים בארוחת עשר פחמימה וחלבון. ככה הוא יישאר שבע לארוך זמן ומרוכז יותר בלימודים. לכן, פרי וירק זה חשוב, כפי שכבר נראה, אך סנדוויץ' ועוגייה (בריאה) - חשובים בהחלט.

6. פרי או ירק

על הארוחה להיות, כאמור, מזינה. אך למען השלמת השובע ותחושת הרעננות כדאי להוסיף בצד הארוחה גם איזה פרי עסיסי או ירק נחמד. תפוח, תפוז או אגס, מלפפון גזר או פלפל. מה שלא יהיה, זה ישדרג את האורחה מאוד.

 כולנו אוהבים לאכול אוכל שמוגש בצורה טובה. לכן, אצל ילדים בפרט, כדי להשקיע בניראות של הארוחה. (שאטרסטוק)
כולנו אוהבים לאכול אוכל שמוגש בצורה טובה. לכן, אצל ילדים בפרט, כדי להשקיע בניראות של הארוחה. (שאטרסטוק)
הגדלה

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'חינוך ילדים' ותישארו מעודכנים

7. חטיף

ברור שפרי או ירק הינם בעדיפות ראשונה, אך כדי לשבור שגרה מפעם לפעם, הביאו לילד חטיף שהוא אוהב. וגם: קצת פחמימות בשביל לאכול במשך היום (אחרי הארוחה ולא חלילה על הבוקר) הינו דבר מבורך.

8. שתיה

הקפידו לשלוח עם הילד בקבוק מים בגדול ליטר לפחות. ילדים לא שמים לב והם שותים רק אם הם ממש צמאים. על הילד יכול לעבור יום שלם מבלי שהוא ישתה כוס שלימה אחת. על כן, לו יהיה לו בקבוק מים בתיק סיכוי גבוה יותר שהוא ישתה יותר.

9. פתק מהלב

הארוחה יכולה להיות טעימה מאוד, מזמינה מאוד, אבל אין כמו פתק אחד קטן: "לילד האהוב שלי. יום טוב והבצלחה רבה בלימודים. גאה בך, אמא". 

10. ט.ל.ח.

קורה לפעמים והילד חוזר עם כריך שלא אכל. כן, גם זה קורה וזה בסדר. אפשר ללמוד ולהפיק לקחים. אולי הגבינה לא הייתה לרוחו, אולי העגבנייה כבר התקלקלה, ואולי - כך נגלה לפעמים - הוא היה עסוק בלשחק קלפים עם חברים ולא שם לב לזמן הארוחה. חשוב לשים לב ולדווח למורה שיתזכר את כל התלמידים לאכול ארוחת עשר.

לבריאות!