סופגניות ללא גלוטן וללא טיגון
סופגניות ללא גלוטן וללא טיגון (צילום: sheri silver on Unsplash)
  • זמן הכנה40 דקות
  • רמת קושיקל
  • חלבי
  • אהבתם? דרגו:
         
    (1-גרוע5-מצוין)

מרכיבים:

  • 1/2 1 כוסות שוקולד צ'יפס או שוקולד קצוץ
  • 180 גרם חמאה
  • 1/3 כוס אבקת קקאו
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 5 ביצים בטמפרטורת החדר
  • 2/3 כוס סוכר
  • סוכריות צבעוניות / אגוזים קצוצים / שברי גליליות / שברי בייגלה / קישוטי עוגות

אופן ההכנה:

אאא

1. מחממים את התנור ל-180 מעלות ומשמנים קלות 3 תבניות להכנת דונאטס / סופגניות.

2. בסיר קטן, ממיסים 2/3 כוס שוקולד צ'יפס או שוקולד קצוץ יחד עם החמאה, אבקת הקקאו ותמצית הווניל, עד לקבלת תערובת אחידה.

3. בקערת מיקסר, מקציפים קלות את הביצים ומוסיפים לאט לאט את הסוכר. לאחר שהסוכר נטמע לחלוטין, מוסיפים בהדרגה את תערובת השוקולד. מקציפים עוד קצת לאיחוד ומכבים את המיקסר.

4. יוצקים את התערובת לשקעי התבניות - רק עד מחצית מגובה השקע, ואופים במשך 8-10 דקות. מוציאים מהתנור, מצננים על רשת במשך 5 דקות ואז מחלצים את הסופגניות מהשקעים ומצננים אותן לחלוטין על הרשת.

5. במקביל, ממיסים בבן מארי את 2/3 כוס השוקולד צ'יפס / השוקולד הקצוץ שנותר. טובלים את החלק העליון של כל סופגנייה בשוקולד המומס ואז טובלים בסוכריות הצבעוניות או בכל קישוט אהוב אחר. מחזירים לרשת ונותנים לסופגניות להצטנן ולהתייצב לגמרי לפני שמגישים אותן.