אאא

"כל הילדים הרגילים, רגילים זה לזה. כל ילד מיוחד, מיוחד בדרכו". את הספר, כתב אביעד פרידמן, אבא לילד מיוחד, בשם "ביום בו תקרא לי אבא".

עכשיו, בראיון מיוחד ליערית אלבז באולפן 'כיכר השבת', מספר אביעד על עצמו. הוא איש עסקים, אב לחמישה ילדים, ובשנים האחרונות הוא מחלק את הזמן בין העסקים, לבין העשייה הציבורית.

בספר, מספר אביעד על אברומי, בנו הבכור, בן 22. "ביום שהוא אובחן כאוטיסט, בגיל של כשנה, התחזיות של הרופאים היו מאוד שליליות. דרך הטיפול שהציעו לנו היה לשים אותו במוסד סגור, אך אני וחנה אשתי בחרנו להתמודד, לגדל אותו בבית ולהשקיע הרב זמן בגידולו ובטיפולו, ולפרוץ את בועת האוטיזם".

אביעד מספר על רגע ההחלטה: "הרבה אמונה, הרבה תפילה והרבה דאגה. באופיי אני יזם, וגם כאן אמרתי שאת התחזית הפסימית כבר ידענו, כעת החלטנו לנסות את הדרך החיובית יותר".

על גב הספר, כתב אביעד: "רציתי לכתוב כדי לתת לאותם הורים ולאותם אבות תקווה וכוח במאבק הצפוי להם עם המוסדות עם הממשלה עם החברים ועם האויב הקשה מכולם: עצמם".

בראיון מספר אביעד על האתגר האישי שלו, כאבא, על העובדה שהקושי צריך להיות משותף גם לאבא וגם לאמא, ושצריכים להתגבר על המשברים הנוצרים ולפעול בשותפות.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'חינוך ילדים' ותישארו מעודכנים

בהמשך הראיון דיבר אביעד פרידמן עם יערית אלבז על הצורך לקבל את העובדה שיש ילד על הרצף האוטיסטי ולומר את זה בקול, על האנרגיות המושקעות בהסתרה ועל הצורך לשתף ולבקש עזרה מהמשפחה הקרובה.

כעת, הספר שהפך לפופולרי מאוד, וקיבל פרסים רבים, מוגש בגירסה מיוחדת למגזר החרדי, אחרי שכבר הודפס גם בשפה הערבית.

הוא מביע את תקוותו כי אנשי החינוך, המטפלים וההורים החרדים יקראו את הספר, והוא יעשה בתוך המגזר את המהפכה החיובית שהוא הוביל בחברה הכללית בנוגע ליחס לילדים המיוחדים.

בחלק האחרון של הראיון, שוחחו על הקושי בגידול ילד מיוחד בתקופת הקורונה, כיצד להסביר להם, למרות הקושי, מהי הקורונה - ומה מותר להם לעשות, ומה אסור.

קרדיט צילום לתמונות בראיון: החברה למתנ"סים